طراحی وب سایت وب اور

طراحی وب سایت بر اساس سیستم مدیریت محتوای اختصاصی

طراحی وب سایت وب اور

طراحی وب سایت بر اساس سیستم مدیریت محتوای اختصاصی

پیوندهای روزانه

۲ مطلب در خرداد ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یک کلینیک پزشکی مجموعه ای از حوزه ها و فعالیت های بسیار پیچیده را در اختیار دارد. با این حال، یک سه پایه وجود دارد که در آن سه ناحیه یک کار پشتیبانی ضروری را انجام می دهند تا هر فرآیند کاری اتفاق بیفتد. این مناطق عبارتند از تلفن، برنامه زمان بندی و پذیرش. تلفن جایی است که جادوی کلمات رخ می دهد. این اساساً به این دلیل است که مشتریان از حسی که برای «آگاه شدن» از پیام نرم افزار مدیریت کلینیک استفاده می‌کنند، شنوایی است. به این ترتیب، آنچه گفته می شود و نحوه بیان آن همه تفاوت را ایجاد می کند. همچنین لازم است که نحوه انجام یک تماس تلفنی در مراحل مختلف آن را بدانیم و بدانیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را برای موفقیت در خدمات پزشکی کسب کنیم. کار برنامه ریزی باید به گونه ای برنامه ریزی و اجرا شود که پتانسیل کاری پزشکان به حداکثر برسد. برای تحقق این امر نیاز به تکنیک و خلاقیت است. میز پذیرش جایی است که خدمات به مشتریان رو در رو انجام می شود. در این لحظه، همراه با یک ارتباط کلامی مؤثر، متغیرهای دیگری نیز توسط مراجع مشاهده می شود و بر تصویر ادراکی که از کلینیک و کارکنان آن ایجاد می کند، تأثیر می گذارد.

 برای درک بهتر ارتباط، با توجه به کانال های آن، می توان آن را به دو دسته کلامی و غیرکلامی تقسیم کرد. در هر شکل ارتباطی، باید توجه داشت که همیشه چیزی که شما ارسال می کنید دقیقاً همان چیزی نیست که گیرنده درک می کند. این به این دلیل است که بین فرستنده و گیرنده، یک سری متغیر وجود دارد که ممکن است با تغییر درک عمل کنند. هرچه درک گیرنده دقیق تر باشد، ارتباط موثرتر خواهد بود. به این ترتیب، برای رسیدن به دقت هر چه بیشتر، شناخت و کنترل مکانیسم هایی که ممکن است باعث ایجاد اعوجاج در ارتباطات شوند، مهم است. علاوه بر این، ویژگی های روانی و شخصیت نیز بر درک پیام تأثیر می گذارد. با این حال، برای کنترل این متغیرها نمی توان کاری انجام داد. توجه دقیق و تکنیک نرم افزار مدیریت کلینیک در حین انتقال امری ضروری است، به طوری که ما بتوانیم با کمترین میزان تحریف در درک، تا حد امکان مؤثر ارتباط برقرار کنیم. هنوز در مورد ارتباط باید به تأثیر کلمات در ارتباط با مشتری توجه ویژه ای داشت. هر کلمه معنای خود را دارد که بسته به زمینه، به جهات مختلفی اشاره می کند. در انتخاب مناسب ترین ها برای رسیدن به اهداف در ارتباط باید دقت کرد.

سرعت درک زمان ممکن است بسته به موقعیت و شرایطی که افراد در آن قرار می گیرند متفاوت باشد. درک زمان انتظاری که مراجعه کننده در داخل کلینیک می گذراند باید تا کوچکترین جزئیات مدیریت شود که ممکن است زمان انتظار را خوشایندتر کند. و تجربه کمتر بد. درک اهمیت برنامه ریزی و مدیریت دقیق اتاق انتظار که در آن مراجعان در داخل کلینیک حضور خواهند داشت و دائماً این مناطق را با سطح کیفی بالایی در نگهداری آن حفظ می کنند، ضروری است. مجموعه ای از اقدامات ممکن است برای این مکان ها برنامه ریزی شود، مانند: مجلات، قهوه، موسیقی محیطی، تلویزیون، اتصال و غیره. علاوه بر این، سوالات مربوط به محیط مانند نور، دسترسی و امکانات رفاهی نیز بسیار مهم هستند. درک زمان هر یک از اینها باید قبلاً به روشی فنی تجزیه و تحلیل شود تا بتوان از آن به درستی استفاده کرد و به طور کامل به هدف خود که آگاهی از زمان مشتری به بهترین شکل ممکن است، دست یافت.

نمایشی که کارمندان به سایر افراد دارند، تصویر حرفه ای آنهاست. می توان گفت که این تصویری است که آنها به افرادی که با آنها در تماس هستند، ارائه می دهند. این تصویر از متغیرهای بی شماری مانند: مراقبت از ظاهر، ارتباط و غیره تشکیل شده است. هر یک از این متغیرها در صورت تمایل به داشتن یک تصویر مثبت، تعداد نقاطی را که باید کنترل شوند، تشکیل شده است. علاوه بر این، رفتار اخلاقی به طور فزاینده ای وزن بیشتری در شکل گیری تصویر حرفه ای یک کارمند داشته است. مشتریان در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به این مسائل توجه دارند و برای کارکنان اخلاقی که هدف اصلی آنها در کار، رفاه مشتری است، ارزش قائل هستند. همه متغیرها همراه با این اطلاعات بازتابی را تشکیل می دهند که توسط دیگران درک می شود. بنابراین، آگاهی از این موضوع و مدیریت دقیق تصویری که هر یک در انعکاس خود می‌گذارند بسیار مهم است، زیرا داشتن دیدگاه مثبت از مراجع و جامعه برای موفقیت حرفه‌ای پزشک تعیین‌کننده است.

داستان‌ هایی از موقعیت‌های زندگی واقعی به ما اندازه‌گیری دقیق‌ تری از آنچه اتفاق افتاده است و آنچه ممکن است در آینده رخ دهد، می‌ دهد. این گواه واقعی این است که چه چیزی ممکن است در شرایط خاص کار کند یا نه. بنابراین، این داستان‌ ها به منبع مهمی برای یادگیری تبدیل می‌ شوند که ممکن است باعث شود مسیر خود را تغییر دهیم، بدون اینکه مجبور باشیم در موقعیت‌هایی قرار بگیریم که به راحتی می‌توان از آنها اجتناب کرد. آنها همچنین داده‌های ارزشمندی را به ما می‌دهند که به ما در برنامه‌ریزی برای استراتژی‌ها و اقداماتی که ممکن است مشکلات احتمالی را پیش‌بینی کرده یا از آن جلوگیری کنند یا حتی سرنخ‌ هایی از آنچه می‌ تواند به خوبی کار می‌کند به ما بدهد، کمک می‌ کند. مثال‌هایی که در اینجا گفته می‌شود، نمونه‌هایی هستند که به نرم افزار مدیریت کلینیک در یادگیری و برنامه‌ریزی کمک می‌کنند و هدفشان رضایت مشتری است.

نرم افزار مدیریت کلینیک

  • مهدی نوری
  • ۰
  • ۰

برای درک بهتر مشتری باید بازار را نیز درک کرد و این مسیری است که مدیریت بهتری در بخش خدمات سلامت داشته باشد. مشتری دلیل وجود کلینیک است. بنابراین، برای بقای کسب و کار، بسیار مهم است که با این چهره حیاتی همسو باشید. در بخش سلامت، تعیین بیمار یا مددجو باعث ایجاد بحث و شک و تردید خاصی می شود که بهترین کلمه برای شناسایی آن چیزی است که دلیل همه کارها و مطالعات پزشک و تیم است. برای نتیجه گیری، لازم است مفهوم مشتری و بیمار را به طور کامل مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم، ریشه آنها را جستجو کنیم، دلیل آنها را بررسی کنیم. همانطور که گفته شد، ما سپس به مفهوم مشتری باز می گردیم. مفهوم مشتری را نمی توان تنها به عنوان بیمار در نظر گرفت. یک سری عوامل در اطراف مراجعه کننده و کلینیک وجود دارد که برای موفقیت بخش سلامت نیز بسیار مهم است. همچنین، ما باید بهتر بفهمیم که مشتری از بخش بهداشت چه می‌خواهد، چه چیزی در یک مشاوره به دنبال آن است، و این داده‌ ها را با اطلاعات مرتبط با مشخصات مشتری که امروز در مطب دکتر می‌بینیم، مطابقت دهیم. مربوط به خدمات به طور تصاعدی در حال رشد و همچنین تقاضای آنها برای خدمات کلینیک. ذکر این نکته ضروری است که حتی زمانی که تلاش زیادی برای انجام یک کار با کیفیت انجام می شود، مشتریان ناراضی همیشه وجود خواهند داشت و همچنین آگاهی از نحوه برخورد با موارد نارضایتی را بسیار مهم می کند و آنها را به منبع یادگیری و وفاداری مشتری تبدیل می کند. درک بهتر این جنبه‌ های پیچیده مرتبط با مشتری، ما را با ابزار های بهتری برای رویارویی با یک بازار رقابتی و پراکنده رو به افزایش، مجهز می‌کند، جایی که کسری متعلق به هر حرفه ‌ای همیشه با متخصصان جدیدی که هر روز هجوم می ‌آورند، به اشتراک گذاشته می ‌شود. این امر کار در حوزه سلامت را به امید کسب و حفظ فضای حرفه ای به یک چالش روزانه تبدیل می کند.

چگونه می توان در کلینیک خود مشتریان وفادار داشت؟ برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید درک کنیم که وفاداری را می توان به "رابطه پایدار و طولانی مدت بین پزشک و کارکنانش و مشتری" ترجمه کرد. در حال حاضر دستیابی به این وفاداری روز به روز چالش برانگیزتر می شود و نیازمند تلاش بیشتر و تخصصی تر خدمات بهداشتی درمانی در برنامه ریزی و اجرای اقدامات و تلاش برای این هدف خاص است. به این ترتیب، سرمایه گذاری در حوزه CRM (مدیریت ارتباط با مشتری)، که در آن کلینیک نیز ابتکار عمل در ارتباط با مشتری را به عهده می گیرد، بسیار مهم است. این تماس ها با دقت در اهداف از پیش تعیین شده برنامه ریزی و اجرا می شوند و در چارچوب قوانین و مقررات اخلاقی، سعی می شود از طریق وفاداری مشتری، رابطه با مشتری را ادامه دهند. بنابراین، پارادایم سنتی در رابطه خدمات بهداشتی و مراجعین شکسته می شود و در جایی که قبلا فقط مشتری برای جستجوی خدمات پزشکی ابتکار عمل می کرد، در این مدل جدید خدمات نیز ابتکار عمل برای تماس با مراجعین را بر عهده می گیرد.

انتخاب یک عضو جدید برای عضویت در کارکنان وظیفه ای است که به مهارت، تکنیک و خلاقیت زیادی نیاز دارد. از استخدام تا گزینش، همه مراحل مهم هستند. انتخاب کاندید سهم اساسی خود را در رشد و موفقیت یا عدم موفقیت یک سرویس بهداشتی به همراه خواهد داشت، بنابراین انتخابی حیاتی برای تعریف عملکرد خدمات است. انتخاب یک کاندید بر این فرض استوار است که رفتار آینده این کارمند جدید همان چیزی است که کلینیک به آن نیاز دارد و به دنبال آن است. در این مورد، ما در مورد پیش بینی آینده صحبت می کنیم و این یک کار بزرگ است که برای انجام آن نیاز به آمادگی فنی بالایی دارد. کارمند یک درمانگاه نقطه اتصال بین مراجعه کننده و پزشک است. از طریق این شخص بخش بزرگی از فرآیند ارتباط بین پزشک و بیمار به ویژه در مواردی که زمان‌ بندی مشاوره، معاینات و اقدامات انجام می ‌شود، انجام می ‌شود. بدیهی است که نمی توان تنها به این موضوع ادامه داد، زیرا کار این متخصصان پیچیده است و شامل تعداد زیادی از وظایف متنوع است که عملکرد خدمات بهداشتی را ممکن می کند. پیچیدگی فرآیند انتخاب بستگی به در دسترس بودن منابعی دارد که خدمات بهداشتی ارائه می کند. در کلینیک های کوچک و متوسط، تکنیکی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد مصاحبه است. مطمئناً این یک تکنیک بسیار مورد استفاده است، اما باید به خوبی آماده شود تا به درستی اجرا شود و واقعاً نتایجی را نشان دهد که به بهترین انتخاب در میان نامزد ها کمک می کند. برای تحقق این امر لازم است مصاحبه به صورت مرحله ای انجام شود و اقدامات لازم برای توسعه و به کارگیری صحیح تکنیک انجام شود.

در کلینیک، داشتن کادری آماده برای پذیرایی و ملاقات با مراجعان به روشی انسانی، کارآمد و دقیق، مستلزم سرمایه گذاری در آماده سازی و ادامه آموزش آنها است. مفهوم آموزش مداوم باید در برنامه ریزی اقداماتی که هدف آنها آماده سازی کارکنان است وجود داشته باشد. یک تمرین وقت شناس نمی تواند نتایج طولانی مدت مورد نظر را به دست آورد. سرمایه گذاری در تداوم یادگیری و توسعه مداوم ضروری است. هنگام برنامه ‌ریزی برای استراتژی ‌ها در این زمینه، مهم است که حوزه‌ های دانشی را که در این سرمایه‌گذاری وجود دارد، ایجاد کنید، و اهمیت توسعه مهارت ‌های مورد نیاز برای کار در گروه ‌ها را به خاطر بسپارید. بنابراین، مهم است که توسعه کارکنان نه تنها در دانش فنی مربوط به حوزه کاری بلکه در کار و زندگی مشترک به عنوان گروه نیز باشد. ابزارهای بی ‌شماری برای استفاده در هنگام آماده‌ سازی کارکنان وجود دارد، اما ضروری است که هر یک از این گزینه ‌ها با تکنیک ‌های دقیقی که امکان دستیابی به نتایج قابل قبول را فراهم می‌کند، استفاده شود. در این اثر نیز تأکید بر اهمیت تکثیر دانش ضروری است. هر کارمند باید همیشه دانشی را که به دست آورده است با کارکنان به اشتراک بگذارد تا آموخته های خود را چند برابر کند. اگر در طول اجرای آموزش تکنیک کافی و برنامه ریزی مشخصی وجود نداشته باشد، سرمایه گذاری به هدر می رود.

نرم افزار مدیریت مطب

  • مهدی نوری